Sucs naturals



Els sucs naturals es un mètode d’alimentació complementaria basat en el consum de fruita i verdura. Es una manera sana i natural de nodrir i aportar energia al nostre cos.

Les propietats dels sucs dependrà dels nutrients de les matèries primes amb les que estan preparats:

  •  Permeten assolir les racions diàries recomanades de fruita i verdura; es més fàcil consumir fruita i verdura en suc que en peces enteres.
  • Son excel·lents depuratius i desintoxicants eliminant toxines.
  • Es converteixen en potenciadors de les defenses de l’organisme al temps que protegeixen i enforteixen el sistema immunològic.
  • Milloren l’equilibri energètic del cos.
  • Les fruites i verdures contenen molta aigua i això ens aportarà hidratació en el nostre organisme. (Us en recordeu que us vaig parlar de la importància de hidratar el cos per dins i per fora!).
  • Ens aporten antioxidants que retarden l’envelliment cel·lular.
  • Contenen vitamines i minerals, importants per mantenir l’equilibri corporal del cos.

Els sucs son adequats per tot tipus d’edats, des de els més petits als més grans, adequat per dones embarassades o que han arribat a la menopausa, pels diabètics o pels que pateixen colesterol, pels esportistes o els que porten una vida més sedentària. També son molt beneficiosos pels que a vegades consumeixen poca fruita i verdura, així aporten els nutrients necessaris d’una manera fàcil i diferent, sempre i quant es complementi amb una alimentació equilibrada.

Sempre serà millor si la fruita i verdura son fresques, en bon estat i lliures de qualsevol tipus de productes químics. No tenen efectes secundaris, el cos els assimila amb naturalitat i deixen pocs residus a l’intestí.

A saber:

  •   Millor beure’ls en dejú perquè tenen efectes hidratants de l’organisme i així s’absorbeix millor els nutrients. També es podrien beure una hora abans o després de l’esmorzar, a mig matí o dos hores després dels àpats.
  • S’han de prendre immediatament una vegada preparats. Quan el suc entra en contacte amb l’aire i la llum, provoca la seva oxidació i la pèrdua de vitamines. En la nevera, per molt tapats que estiguin, la oxidació es la mateixa. Pel que fa al suc de taronja acabat d’esprémer, hem de saber, que comença a perdre vitamina C a partir del moment en què s’esprem, es a dir, a partir del moment en què el suc entra en contacte amb l’oxigen. Als 20 minuts després de ser espremuda la taronja perd aproximadament un 50% dels seus nutrients, sobretot vitamina C. Aquesta vitamina C també es pot perdre per l’exposició a altes temperatures i a la llum.
  • Els nutrients dels sucs son assimilats pel cos en una proporció del 95%.
  • Les calories que tenen els sucs, siguin de fruita o verdura, dependran del tipus d’aliments que portin i la barreja. En general, els sucs no engreixen, però quan se li afegeixen algun tipus de endolcidor el número de calories augmenta. S’hauria d’evitar posar sucre en els sucs, ja que per si soles la fruita ja en porta.
  • Tant la fruita com la verdura contenen fibra, però al passar-los per la liquadora per obtenir el suc se separa la fibra. Es recomanable combinar els sucs amb alguna fruita entera  per augmentar l’aportació de fibra.

I quin es el suc que em faig jo sovint? Suc de taronja i pastanaga.


Procés: agafem 2 taronges i 2 pastanagues, pelem i liqüem junt. Així de senzill!!!
Nutrients que aporta: provitamina A, potassi, vitamina C, àcid fòlic, magnesi, vitamina B6, vitamina E.
Beneficis:      
  • Estimulant i tonificant.
  • Depuratiu, diürètic.
  • Excel·lent per la salut del fetge.
  • Afavoreix la digestió. 
  •  Es antibacterià i antivíric.
  • Pels minerals que porta es recomanable en esportistes.
  • La provitamina A es molt aconsellable en períodes de creixement ossi i muscular. També en persones en convalescència i persones grans.
  • Molt recomanable en problemes de vista i pell.
  • Fantàstic al hivern i en canvis d’estació que es quan hem d’augmentar les defenses en front les infeccions respiratòries.
Jo precisament, aquest suc me’l faig ara en el canvi d’estació per augmentar les defenses, a més esta boníssim i es fàcil de preparar.

I vosaltres, us feu algun suc natural habitualment? Quin us feu? Comenteu i així podré provar altres sucs que suggeriu.


Cuideu-vos,

Silvia

                          

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada