Perquè el"DO IT YOURSELF"?


Doncs senzillament per la satisfacció que dona.

Quantes coses has realitzat o fabricat amb les teves mans per tu mateix/a? Tanca els ulls i pensa uns moments què has fet tu sol/a i que t’hagi agradat, que hagis posat un somriure quan has acabat, com t’has sentit al fer-ho, si estaves amb algú o estaves sol/a, qui te’n va ensenyar, si era per tu o ho vas regalar.

De ben segur al llarg de la teva vida n’has fet moltes de coses: quan eres petit/a en fèiem moltes de manualitats al cole, ara em ve el cap els collarets que fèiem amb macarrons, t’enrecordes?
Un dibuix, una targeta d’aniversari, escultures amb fang, jugant amb la plastilina, la primera coca de iogurt, fer-nos cabanyes amb el que trobàvem,... Molt més tard va venir la decoració del pis, de l’ habitació dels nens, muntar mobles, reciclar roba, pintar la paret del menjador,...

Després de tenir els meus dos fills em vaig endinsar en el món de l’scrap, em va enamorar poder fer jo sola targetes, llibretes, àlbums, la decoració de lletres, amb cartolines, papers especials, cintes, botons,... Es un món incansable i es poden fer virgueries.

Després em preocupava no portar una bona alimentació i sabia que podia transmetre-ho als meus fills. Per tant, em vaig empapar dels consells de diferents nutricionistes, de llibres, vaig tornar a mirar-me els apunts del curs de Naturopatía que vaig fer fa uns anys i a no parar de fer receptes saludables, ràpids i fàcils i sobretot que agradessin als meus fills.

Seguidament, em vaig iniciar a la cosmètica natural, cosa que ja m’agradava des de feia temps, però fins ara no m’hi he pogut especialitzar. M’encanta fer-me els meus productes: crema de dia, sèrum de nit, netejadora facial, tònic, bàlsams labials, cremes corporals, after-sun,... Ja no sé què es comprar productes de bellesa ni per mi ni pels meus nens, me’ls fabrico tots jo.

Per tant, et pots imaginar què es per mi el DIY (do it yourself). Com quan el teu fill et fa un dibuix i t’ho regala i et diu amb aquella mirada i somriure:

- “Mira mama! He fet aquest dibuix per tu! T’agrada? Es per tu eh!”

I t’explica en pèls i senyals què es el que hi ha dibuixat, encara que tu no vegis el mateix en el dibuix o no es vegi bé. Per ell es una satisfacció molt gran haver fet alguna cosa ell sol i a sobre ho ha fet per tu, pensant en tu, en que t’agradi.

Així doncs, t’animo a fer alguna cosa per tu sol/a (DIY), sigui el que sigui, alguna cosa que et cridi l’atenció, que t’agradi, que et sentis a gust, alguna cosa que no hagis fet mai, sigui per tu o per regalar. I llavors m’expliques què has fet i com t’has sentit.

Perquè per mi el DIY es imaginar, crear i disfrutar.

Que tinguis un bon dia!

Silvia

1 comentari: