Receptes de gelats


Què es el que ve més de gust en aquesta època de l’any?

Refrescar-nos! Bé sigui a la piscina, platja, amb alguna beguda ben fresqueta, un gelat, estirada a una hamaca sota l’ombra d’algun arbre que passi una mica d’aire (ui ja m’hi veig!),...

Doncs avui, dia del meu aniversari us passo unes receptes de gelats perquè trieu el que més us agradi i us refresqueu una mica.

Si si avui faig anys, uns quants anys, cada vegada m’acosto a un número rodó, i m’espanta, però a la vegada també m’alegra. Diuen que no es tracta d’afegir anys a la vida sinó de donar vida als anys. Així  ho intento. I res més em fa feliç que veure créixer els meus fills contents i sans cada any que passa.

Ui que em despisto! I avui això anava de receptes de gelats fàcils, ràpids i saludables. Gelats per tota la família, sobretot per als més petits. I no una sinó tres receptes!



1.- GELAT DE MANGO I ALBERCOCS

 Ingredients:

- 1/2 Mango congelat
- 4 Albercocs congelats (es pot substituir per préssec)
- Llet de coco (la quantitat la faig a ull depenent de la textura que es vulgui)
- Sirope de ágave (o un altre endolcidor que us agradi)

Procediment:

Pelem i tallem la fruita a talls petits i ho posem al congelador unes hores. Millor si la fruita es madura.

Quan vulguem fer el gelat simplement ho aboquem tot a la batedora i ho triturem fins que quedi tot ben barrejat i veiem que ja ho podem posar als motlles.

Ho posem al congelador i passades unes hores traiem dels motlles i a punt per menjar.



2.- GELAT DE XOCOLATA

Ingredients:

- 3-4 plàtans madurs congelats
- 2 cullerades soperes de cacau cru
- Sirope de àgave o sucre de coco (o un altre endolcidor que us agradi)

Procediment:

Ho posem tot a la batedora i triturem fins que quedi una crema gelada. Aneu provant de dolçor ja que el cacau cru es amarg. Així de fàcil!

3.- GELAT DE MADUIXA

Ingredients:

- 3-4 plàtans madurs congelats
- 150 gr de maduixes congelades
- Sirope de àgave o algun altre endolcidor (opcional)

Procediment:

Tant senzill com triturar tot junt i llestos.

L’única cosa que has de tenir en compte es que abans de fer el gelat has de tenir la fruita tallada i congelada. I a mesura que vas triturant prova de gust per rectificar de sucre (si en poses) tenint en compte que amb el fred la sensació de dolç es redueix.

El primer gelat vaig voler fer-ho amb motlles per provar i la resta els vaig posar en una terrina tipus tupper i simplement a la hora de menjar treia del congelador just el que volia menjar posant-ho en un bol.

Hi ha mil receptes! Només has de congelar la fruita que tinguis madura i triturar-la un cop congelada. Així de senzill! Pots afegir-hi un iogurt si vols que quedi més cremós o amb un plàtan. Més saludable que això impossible!

Altres receptes és triturar síndria fent-ne suc i posar-ho en motlles. Tindràs un polo!

Què! Ja t’has refrescat?

Que tinguis un bon dia!

Silvia


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada