Nutella o Nocilla casera



He de reconèixer que tant a mi com als meus fills ens encanta la xocolata, i com més negre millor.

Últimament no paro de mirar les etiquetes dels aliments, els ingredients que porten i quan no m’agraden o no entenc el que posa normalment no ho compro. Per tant, vaig decidir que miraria com fer-me jo la nostra nutella casera.

Em vaig passar forces dies mirant receptes per internet i provant una i altre fins que vaig aconseguir la recepta ideal.

Ingredients:

- 100 gr. d’avellanes torrades
- 3 cullerades soperes de sucre de coco o panela
- Llet vegetal (jo faig servir la de civada) Per la quantitat ho faig a ull depenent de la textura que vull que em quedi.
- 2 o 3  cullerades soperes de cacau pur
- 1 cullaradeta de postres de vainilla (en pols o líquid)

Procediment:

En una batedora hi poses les avellanes i les tritures fins que quedi pols. Després hi afegeixes el sucre i el cacau. Segueix triturant. Per últim, la llet i la vainilla. Ha de quedar ben homogeni.

Depenent de la textura que vols, hi vas afegint més llet.

Jo ho faig bastant a ull, ja que a mi i als meus fills ens agrada que no sigui gaire espès (ben al contrari).

Jo reciclo pots de vidre i així per receptes com aquesta ho poso a dins i llestos. Ja no he de comprar cap envàs.

Un cop a dins el pot, tapat i a la nevera.

Està bonííííííííííssim!!!! Jo a vegades m’ho menjo a cullerades!!!!

Si ho fas ja em diràs què tal t’ha quedat!

Que tinguis un bon dia!


Silvia

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada