Batuts per nens


Vaig parlar una vegada sobre els sucs naturals, dels seus beneficis, de quan es millor prendre’ls, quina es la millor manera de fer-los. Veure-ho aquí.

Avui parlem de batuts. Però saps exactament quina diferència hi ha entre suc i batut?

El suc es aquella beguda preparada amb un exprimidor o liquadora amb el fi d’obtenir el suc de fruita i verdura separant la fibra i proporcionant a l'organisme els nutrients necessaris d'una forma ràpida.

El batut, en canvi, es la beguda que es prepara barrejant tots els ingredients enters en una batedora conservant la fibra. Per preparar-lo, hem de partir d’una base líquida (llet vegetal, iogurt, aigua, suc, rejuvelac, kéfir d’aigua, aigua de coco) i després afegir la fruita i/o verdura i triturar.

La funció del suc es més d’aperitiu o de prendre en dejú ja que els nutrients del suc van directe a la sang i el nostre organisme no ha de fer l’esforç de digerir, no consumeix energia, es com si no estiguéssim menjant, però si nodrint-nos. Per tant, el suc no es considera un esmorzar en si, sinó que ens hidrata, ens nodreix i ens aporta energia per poder esperar una mica per esmorzar.

El batut si que té una funció d’esmorzar complert. Li pots afegir toppings per sobre com llavors, fruits secs, trossets de fruita i tens un esmorzar súper complet.

Quan fem un suc o batut hem de tenir en compte que si tens males digestions mirarem de no combinar les fruites dolces (plàtan, dàtil, caqui, raïm, fruita seca) amb àcides (maduixes,gerds, mores, pinya, pomelo, llimona, llima, taronja, tomata).

El sucs de només fruita tenen un índex glucèmic molt alt perquè a l’extreure la fibra, el sucre de la fruita va més ràpidament a la sang, per tant, sempre serà millor menjar la fruita entera o en forma de batut ja que l’índex glucèmic es menor perquè ens prenem la fibra (l’encarregada de suavitzar l’entrada de sucre al nostre torrent sanguini).

Si el teu fill li costa menjar fruita, els batuts son una forma fàcil i saludable de menjar-ne. A més, de ben segur que li agradarà ajudar-te a preparar-ho.

Hi ha moltes receptes de batuts que estan increïblement boníííííssims! Només es qüestió d’anar provant amb la fruita que els teus fills els hi agrada. Et sorprendràs de la quantitat de receptes de batuts que pots fer.

Et deixo amb dos receptes per nens (i no tan nens) fàcils de fer, sanes, delicioses i amb pocs ingredients. Els meus fills els hi encanta!!!!

Batut de plàtan i nous




Ingredients:

- 1 Plàtan (millor si es una mica madur)
- 1 grapadet de nous
- Llet vegetal
- Canyella en pols al gust

Procediment:

Es molt senzill, simplement posarem tots els ingredients dins la batedora i triturarem fins que quedi un batut ben homogeni. Si es vols més o menys espès, serà qüestió de posar més o menys llet segons us agradi.

Serà un batut energètic i saciant i que ajudarà al desenvolupament físic i mental dels nostres fills durant el dia.

El plàtan es una de les fruites amb major poder energètic ja que es molt ric en hidrats de carboni i això el fa especialment recomanat per quan se està  realitzant un gran esforç físic. Es saciant. Millora el trànsit intestinal. Regula el nostre sistema nerviós. Es ric en vitamines com la vit.C, A, B i minerals com el magnesi i potassi.

Les nous son riques en omega 3, en calci, zinc, fòsfor, vitamina E i vitamina B i a més son una proteïna d’alt valor biològic. Es un aliment que resulta interessant per la alimentació infantil i juvenil, donat que, pel seu valor nutritiu, ajuden al desenvolupament físic i mental, milloren la concentració i el rendiment acadèmic.

Hem de tenir en compte que les nous contenen grassa i a més també contenen oxalats, per tant es millor no abusar-ne i prendre’n en moderació, sobretot evitar menjar-ne les persones que tenen dificultat per absorbir les grasses i  les persones amb problemes a la vesícula biliar.

Batut de mango




Ingredients:

- 1 Mango (si es molt gros posarem la meitat).
- 1 Iogurt natural
- Endolcidor al gust

Procediment:

Posem tot a la batedora i triturem. Així de fàcil!

Serà un batut dolç que sol agradar bastant a la mainada, revitalitzant i digestiu. Pel seu contingut en carotens (provitamina A) serà molt beneficiós per la pell i la vista.

El mango es un gran antioxidant i revitalitzant. Es ric en vitamina C i B i especialment en vitamina A. També conté potassi i magnesi. Conté també enzimes proteolítiques, es a dir, enzimes capaces de digerir les proteïnes. Alimentariament, aquestes enzimes ens ajuden a l’organisme a digerir i ajudar aprofitar millor els nutrients. Per tant, es ideal per ajudar a fer la digestió i evitar el malestar intestinal. Ens ajuda també a equilibrar el sistema nerviós.

I ara explica'm, quins batuts fas pels més petits de la casa?

Que tinguis un bon dia!

Silvia

Bibliografia:
Detox Sen para estar sanos por dentro y bellos por fuera de Núria Roura.
Zumoterapia para tu salud de la Dra Montse Folch.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada