Creps de fajol


Segur que ja has sentit a tort i a dret que la OMS recomana no consumir més de 25 grams de sucre al dia. I es que es fàcil superar-lo, entre els sucs envasats, els cacaolats, els iogurts bevibles, les xuxes, productes envasats i això sense comptar amb les galetes, magdalenes, croissants,...

No et pots pas imaginar la de quantitat de mainada (i no tant mainada) que cada dia mengen o beuen aquests productes plens de sucre! La qüestió es que no veuen el mal que els pot fer a la llarga. Perquè si els dius alguna cosa, et contesten: “un dia es un dia!”. Si però, si sumes tots aquests dies, al cap de l’any són molts dies. I no, el mal no serà l’endemà de prendre’ls, ni el cap de dos dies, ni tres,... serà al cap de molt de temps d’haver ingerit durant una llarga temporada productes amb sucre, refinats i processats. Són moltes les patologies que estan associades per portar aquest tipus d’alimentació. Però ara no entrarem en més detall, perquè se n’ha parlat molt en les xarxes socials i altres vies de comunicació.

El que es important ara, es veure com podem alimentar-nos sense fer servir el sucre ni aliments processats ni refinats. Que de fet es fàcil! Fruita i verdura, aliments que la naturalesa et dona i que son fàcils de trobar. Però la pregunta sempre es la mateixa: “Què li dono al meu fill per esmorzar o berenar?”

I aquí estic jo, per posar-te les coses fàcils amb receptes saludables i ràpides de fer que vaig aprenent. No creguis, que jo també aprenc a desprendrem d’aquests aliments com tu poc a poc. No es fàcil! Però ningú ha dit que ho fos!



La recepta d’avui es una crep de fajol que ha agradat a tot la família. Es pot farcir del que més t’agradi. Segueix llegint i t’explico com fer-la i com menjar-la:

Ingredients:

- 150gr. de farina de fajol (blat sarraí, trigo saraceno)
- 220ml d'aigua
- 1 ou
- un polsim de sal

Procediment:

Posar la farina en un bol i afagir l'aigua i anar remenant. Seguidament posar-hi l'ou batut i el polsim de sal.
Continuar remenant fins que quedi tot ben integrat sense grumolls. També pots fer-ho amb una batedora. 
Si agafes una cullerada de la massa i deixant anar la massa dins el bol hi pots fer un dibuix amb ella es que t'ha quedat genial (ni molt líquida ni molt espessa).
Posa una mica d'oli d'oliva a una paella i deixa que es calenti, un cop calent, posa una part de la massa amb un cullerot  i escampa-la bé per tota la superfície de la paella.
Deixa coure-la uns minuts i quan vegis que la part de sota ja estigui feta gira-la. Torna a deixar coure uns minuts i ja ho tens apunt.
Fes el mateix amb tota la massa. 

Jo ho vaig fer amb una pella petita i em van quedar unes mini creps. Tu les pots fer més grosses. També pots doblar les quantitats i fer-ne més, ja que es poden congelar, aixi en tens per altres vegades.



Ara ja les pots farcir amb el que vulguis. Pots farcir-les  i fer unes creps dolces, que mai serà el dolç del que parlàvem al principi del post. Per exemple:

- Crema de cacahuet amb rodanxes de plàtan  i canyella en pols per sobre (es el que veus a la foto).
- Crema de cacau (veure recepta aquí). Aquest es el que els meus fills els hi agrada.
- Tahini i tires de poma i canyella en pols per sobre.

També les pots fer salades com per exemple: 

- Untat amb hummus (veure recepta aquí).
- Paté vegetal i tires de verdures saltejades a la paella.
- Formatge fresc o crudivegà.

Ara ja no tens excusa per fer algun esmorzar o berenar saludable sense sucre ni processat. Inclús les pots fer un dia per sopar, amb una amanida i una crep salada més grossa de les jo he fet ja tindràs un àpat nutritiu, saludable i fàcil. Només es qüestió d'acostumar el paladar!

M'expliques què tal t'han quedat i com les has farcit?

Que tinguis un bon dia!

Silvia

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada