Pa d'espelta integral i rajola de xocolata


Avui et porto no una sinó dos receptes. Toma ya!

Quan era petita m'agradava menjar pa amb xocolata. De fet, si em segueixes sabràs que la xocolata no es que m'agradi, sinó que m'encanta. Deu venir de família. I sinó... que li preguntin al meu pare 😉.

No es per menjar cada dia, però.... de tant en tant... I millor si ho fem nosaltres, així sabem quins ingredients hi posem.

Pel que fa el pa, no sé tu, però a mi em costa últimament trobar un pa que es pugui menjar, tots estan refinats i si llegeixes les etiquetes ja no saps què son aquests ingredients que hi posen. La millor opció es comprar-ne d'integral i si son fets amb massa mare millor. I si fas el pa tu encara millor.

Per tant, avui t'explico com es fa una rajola de xocolata i un pa de sègol i espelta integral.



Pa d'espelta integral

Ingredients:

- 250gr de farina de sègol
- 250gr de farina d'espelta integral
- 400ml d'aigua natural
- 1 sobre de llevadura de panadería
- 1 cullerada sopera rasa de sal marina

Procediment:

En un bol gran barrejar les dues farines, la llevadura i la sal.
Afegir l'aigua poc a poc i anar remenant bé amb una espàtula.
Veuràs que queda una massa.
Tapa amb un paper film i un drap per sobre i deixa fermentar un mínim de dues hores. Pots deixa-ho al costat d'una font de calor.
Passat el temps, posa la massa en un motlle que hauràs forrat amb paper de forn. Mulla't les mans i et serà més fàcil aplanar la massa dins el motlle. Fes-hi un talls transversals amb una ganivet. Pots posar-hi si vols, algunes llavors per sobre com pipes de carbassa, sèsam, llavors de amapola,... Jo no n'hi vaig posar.


Posa-ho al forn prèviament calentat a 220º durant uns 25 minuts perquè es faci la crosta del pa i després baixa la temperatura a  175º durant uns 35 minuts. Tot dependrà del forn de cadascú. Jo el vaig haber de deixar una estona més.
Un cop passat el temps, treu-ho del motlle i deixa-ho refredar.
Pots congelar-lo. Per fer-ho, talla el pa i posa'l dins una bossa de congelar, així quan en necessitis treu el tros de pa que vulguis unes hores abans o també queda molt bé posar-lo a la torradora.



Rajola de xocolata

Ingredients:

- 60gr de mantega de cacau
- 30 gr de cacau pur
- 4 cullerades de sirope de àgave
- Polsim de canyella
- Polsim de sal marina (serveix per potenciar el sabor dolç)

Procediment:

Posar al bany maria la mantega de cacau i remenar fins que quedi ben desfet.
Treure del foc i afegir el cacau pur. Anar remenant i seguidament afegir la resta d'ingredients.
Posar al motlle i després a la nevera.
Un cop solidificat ja estarà a punt per menjar.



Ja veus que són dos receptes gens complicades, de fet com totes les receptes que publico. No m'agrada gens estar hores a la cuina, per tant em busco receptes que siguin fàcils de fer, pràctiques, saludables i nutritives i que agradin als més petits de la casa. I per això, com que sé que a tu tampoc et sobre temps, t'explico el que vaig fent per posar-t'ho ben fàcil.

La recepta de pa es adaptada de Ana Moreno.

Lo millor d'aquestes receptes.... que els meus fills també els agrada! 
Prova-ho de fer-ho amb ells, o fes com jo que els vaig preparar una sorpresa quan van arribar a casa.

Ja em diràs si fas alguna d'aquestes receptes, o les dues! Estaré encantada si m'ho expliques!

Que tinguis un bon dia!

Silvia






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada