Com fer un smoothie bowl


Aquest post va dedicat a totes les persones que m’han preguntat com feia els smoothies que em preparava i que penjava al meu Instagram.

Moltes em dèieu:

- M’agradaria fer algun smoothie dels que fas, però es que jo no tinc liquadora!
- Nooooo! No es fa amb liquadora! Es tritura, es fa amb una batedora, la que tinguis a casa.
- Però es que jo no tinc temps.
- Però si es súper ràpid de fer! I molt fàcil! Tardes més tu en fer-te un entrepà que jo en fer un smoothie.
- Si però.... s’ha de pelar la fruita...

En serio?

No em puc creure que em diguin que no tenen temps. De veritat no tenen temps? Doncs com ho fan per menjar? Ho compren fet? El més fàcil es tirar de bolleria (aliments refinats i processats), sucs envasats, cacaolats,... però que en definitiva no aporten res al nostre organisme, ni vitamines, ni minerals, ni res de res. I per sopar, doncs, tampoc tenen temps de cuinar?

Es que els fa mandra pelar la fruita! Què els hi ensenyen als seus fills? Que la fruita s’ha de pelar i que a casa no es menja perquè s’ha de pelar i fa mandra? Ara entenc perquè hi ha nens que mengen poca fruita... Si els pares tampoc en mengen.... I no en parlem de la verdura...

Tot son excuses i més excuses. Només es qüestió de canviar el xip, ser conscients del que mengem i perquè ho mengem, de voler alimentar-nos d’una manera més saludable. Menjar saludable no està renyit amb menjar alguna cosa que sigui ràpid i fàcil de fer. De fet, si m’heu anat seguint ja sabeu que no m’agrada gaire complicar-me la vida, les receptes que faig són sanes, fàcils, ràpides i nutritives.

Tots tenim el mateix temps, només es qüestió de trobar-lo.

Un smoothie bowl no deixa de ser un batut servit en un bol per menjar en cullera, i una manera de menjar més fruita i verdura. Així doncs, amb un moment pots tenir un esmorzar complet, saciant, nutritiu, sa i ràpid de fer.

Perquè el puguis fer al teu gust, t’explico la fórmula perquè tinguis una base per fer-te un smoothie bowl perfecte:

- Escull un líquid: aigua, llet vegetal, aigua de coco, iogurt, kéfir, té verd, suc de taronja.

- Escull fruita i /o verdura: tens dos opcions
  •  Dos o tres peces de fruita (que siguin de temporada): mango, maduixes, plàtan, poma, pera, pinya, préssec, gerds, nabius,....
  •  2 peces de fruita i un bon grapat de verdura verda com poden ser espinacs, col kale, enciam, rúcula, canonges, àpit,... o també verdura com remolatxa, pastanaga.
- Escull un o dos extres de nutrients: flocs de cibada, llavors de chia, llavors de lli, llavors de cànyem, mantega de cacahuet, mantega d'ametlles, oli de coco, germinats,...

- Toppings: afegeix per sobre el batut els toppings que vulguis com per exemple bayas de gogi, fruits secs, quinoa inflada, cereals, fruita fresca tallada petita, nibs de cacau, coco ratllat, granola casolana, muesli, ...

Opcional:

- Espècies, aromes o superaliments: dàtils, canyella, cúrcuma, vainilla, gingebre, cardamomo, cacau pur, espirulina, ...

Truc per fer el batut més cremòs

Pots posar-hi alvocat, plàtan o posar-hi la fruita congelada.

Exemple de recepta smoothie bowl:



Ingredients:

- Llet de coco 
- Col kale
- 1 poma
- 1 plàtan
- 1/2 alvocat
- 1 cullerada de llavors de cànyem
- Toppings

Procediment:

Simplement es tritura tots els ingredients i depenent de la textura que ho vulguis hi poses més o menys líquid.
Per sobre afegeix els toppings. Jo hi he posat coco ratllat, bayas de goyi, nous i trossets de maduixa.

Què et sembla? T'atreveixes a canviar l'esmorzar per un smoothie bowl? Si en fas algun, no dubtis a penjar-ho a Instagram  i etiquetar-me, m'agradaria veure les teves receptes!

Que tinguis un bon dia!

Silvia



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada