Com fer gominoles


Si si ho has llegit bé, gominoles. Com aquells ossets petits de diferents sabors que menjàvem quan erem petits (que encara existeixen). Però jo (com tu ja saps) t'ensenyaré a fer-los d'una manera més saludable i com no, fàcil.

Son unes gominoles que es fan  partir d'una infusió, jo en aquest cas les he fet d'infusió de farigola perquè les volia  pel mal de coll que tenia, però les pots fer de qualsevol planta que creguis convenient i que et resulti útil per les seves  propietats.

Per donar la consistència de gominola he utilitzat l'agar-agar que es una substància gelatinosa derivada de les algues, té un sabor neutra, conté força fibra i ric en minerals, té propietats que potencien la digestió i ajuden l'estómac i l'intestí a eliminar residus. Al tenir un sabor neutra hi he afegit mel perquè ens doni un sabor agradable i dolç i en aquest cas com que em servia pel mal de coll el que farà es suavitzar la zona adolorida. Però pots posar qualsevol endolcidor que tinguis.

Dir també que l'agar-agar es presenta  en flocs, en pols i en filaments. Jo el que tenia era en flocs, però també es pot servir el que es ven en pols.




Per la recepta:

Ingredients:

- 1 cullaredeta de farigola
- 2 cullaredetes de postre d'agar-agar (més o menys 2g) en flocs. 
- Mel al gust.
- Un got d'aigua




Procediment:

Posem l'aigua en un cassó al foc i quan bulli posar-lo sobre la planta en un got, en aquest cas la farigola, ho deixem tapat uns 5 minuts i filtrem.
Un cop filtrat, posem la infusió en el cassó i ho tornem a posar al foc. Hi afegim l'agar-agar i anem remenant fins que bulli i que quedi ben desfet. Depenent de la textura que volem podem posar més o menys agar-agar. Els que vaig fer eren tovets, tipus gominoles, però si poses més quantitat quedarà una textura més dura, tipus caramel (uns 5g queda més dur).
Abans que bulli posa-hi l'endolcidor al teu gust, en quest cas la mel.
Segueix remenant i deixa-ho bullir uns quants minuts. Treu-ho del foc i posa-ho en motlles, per exemple jo vaig fer servir cubiteres i deixa-ho refredar.
Un cop refredats treu-ho dels motlles i ja ho tens a punt per menjar. 




Es súper senzill i a més es com prendre't la infusió però en forma de gominola.

Ja em diràs què t'ha semblat!

Que tinguis un bon dia!

Silvia

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada